Självförtroende ♥

2010-06-24 @ 20:36:03

Självförtroendet är en väldigt viktig del av vårt liv. Väldigt många har ibland ett dåligt självförtronde. Många tänker "äsch , det är ingen idé att jag ens försöker" istället för att tänka "jag kan ju alltid försöka , jag har ju inget att förlora". Det är klart om du säger att du inte kommer klara att skjuta iväg bollen , då är chansen inte stor att du kommer få iväg den. För du försöker inte. Men om du säger att du kommer klara det så är chansen mycket större att du faktist lyckas. För man har inget att förlora genom att försöka, man lär sig alltid något av att göra fel. Det finns ingen som är perfekt , ingen som kan allt. Allla har brister. Det är så vi är gjorda , du kan alltid bli bättre men inte om du har en dålig inställning. För att lyckas måste du ha viljan och självförtroendet. Har du det så kommer du att komma långt i livet.


Som när man säger "Gud vad tjock jag är" när man egentligen är pinnsmal. Det har också med inställningen och självförtroendet att göra. Om du hela tiden säger att du är tjock så kommer dina ögon att se dig som tjock. Alla har vi komplex men istället för att tänka på vad vi inte är nöjda med kan man tänka på det man är nöjd över, och ibland är det bra att lyssna på vad dom andra runt om dig säger. Man måste lita på dom man umgås med säger dom att du är smal och vacker , så är du det.


Fast utsidan är inte allt, det är den innre sidan som räknas.♥


Kommentarer
Postat av: sanjii

Så sant så, bra skrivet hunnyy <33

2010-06-24 @ 21:23:23

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0