Egoboost

2010-09-01 @ 17:02:42
Hejj , jag köpte veckrevyn häromdagen. Om hade med en sida ur Blondinbellas bok "egoboost". Det var riktigt bra skrivit och jag känner att jag vill läsa den. Tycker att alla andra tjejer också borde det för är det något vi tjejer är dåliga på är det detta. Vi kan inte säga bra saker om oss själva som vi kan om alla andra. Vi klagar för mycket på oss själva, vi följer sizezero som en tv-serie eller bok. Vad kännar vi på sizezero, vi mår inte bra av det! Tänk efter, vi lever baar en gång, kan vi inte leva det bra isåfall.

Vi faller också för vad folk säger och tycker om oss. Så här brukar jag tänka vid såna tillfällen "dom är inte nöjda över sig själva och därför försöker dom trycka ner mig, få mig att må lika dåligt som dom själva gör". Många av dom här som snackar om dig kommer du säkert inte ha någon kontakt med i din framtid, varför låta dom förstöra för dig nu? Tycker vi borde stå upp mer för oss själva, tycka om oss själva, för tycker inte du om dig själv kommer ingen annan göra det heller. En sak vi borde göra på morgonen när vi står framför spegeln och ska fixa oss inför skolan är att säga minst en sak som du är nödj över. Många tycker att det inte finns något man gillar, men det behöver inte vara en stor grej som att ansiktet eller magen ser bra ut, utan det kan ju vara ögonbrynen som ser bra ut eller något annat då. För egentligen tror jag inte att folk snackar så mycket om oss som vi tror, dom tänker nog samma sak vi tänker, hur dom själva ser ut. Peace n' love ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0