Musiken är som våra fotografier

2010-07-06 @ 15:16:25

Har ni tänkt på hur berörd man ibland blir av olika låtar ?


Hur man ibland kan lyssna på en låt och tänka tillbaka på ett tillfälle. Ett tillfälle då man var glad, ledsen, arg eller bara besviken. Känslorna är många. Jag kan ibland sitta och lyssna på låtar och tänka tillbaka på olika saker som hänt mig under livet. Olika uppleverser. Det kan vara så många olika saker , det kan vara en person , ett ställe , en mening någon sa. Eller så är det bara en bild man får i huvudet. En bild som berör.

Musiken är som fotegrafierna vi alla har i albumen som ligger längst in i garderoben eller i vår gammla bokhylla.
Det är det som är det bästa med musiken , det är som ett "bärbart minne". Ett minne du tar fram när du har lust, precis när du känner för det. Jag har massor med gammla låtar som berör på mp3:n som jag lyssnar på när jag verkligen vill minnas. När man vill tänka tillbaka på hur det var då och hur det är nu.


Kommentarer
Postat av: Malle

Det stämmer! :)

2010-07-06 @ 18:24:33     URL: http://brunettmallee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0